انتخابات

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی از جبران کمبود هزار معلم در این استان با جذب معلمان خرید خدمات طی دو الی سه روز آینده خبر داد.

مشکل کمبود معلم در خراسان رضوی رفع شد/ جذب هزار معلم خرید خدمات

حسین محمدزاده در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته تعداد دانش‌آموزان در خراسان رضوی حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار دانش‌آموز بوده اما امسال به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید برای کمبود معلم باید چاره‌اندیشی می‌کردیم.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: علاوه بر این، تعداد ۲۴ هزار دانش آموز مهاجر افغانستانی هم امسال داریم که تا الان حدود نیمی از آن‌ها برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌هایی که قبل از شروع سال تحصیلی جدید داشتیم با کمبود چهار تا پنج هزار معلم مواجه بودیم، یکی از راهکارها برای جبران این مشکل را استفاه از ظرفیت معلمان بازنشسته عنوان کرد و گفت: سال گذشته به همکاران بازنشسته ۱۴ ساعت در هفته تدریس داده شد که امسال مجوز تدریس تا ۲۴ ساعت در هفته صادر شد.

محمدزاده استفاده از سرباز معلم و روحانی معلم را نیز یکی دیگر از راه‌های جبران کمبود معلم در خراسان رضوی برشمرد و عنوان کرد: با همه این اقدامات باز هم حدود هزار نفر معلم کم داشتیم بنابراین آخرین اقدامی که در این راستا انجام شد بحث جذب نیروهای خرید خدمات بود که هفته گذشته این کار انجام شد و پیش‌بینی می‌کنیم در مجموع اقدامات انجام شده کمبود معلم در خراسان رضوی برطرف شود و ظرف دو الی سه روز آینده مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.